سر دوش های آب، شیر، کاهنده های فلاش، آب حمام، بهترین موارد برای کمک به کاهش مصرف آب انتخاب می کنیم.

چراغ نمایش دهنده مصرف آب حمام

در ابتدای دوش گرفتن، زمانی که از مقدار قابل قبولی آب استفاده می‌کنید، به رنگ سبز چشمک می‌زند، زمانی که «نیمه راه» هستید کهربایی، سپس (خیلی سریع) به رنگ قرمز تغییر می‌کند تا «از دوش خارج شوید، حالا شما». دوباره بیابان را خلق می‌کنی!»

دوش قطره ای اقتصادی

این گجت برای یک دوش 4 دقیقه ای عالی است، اما با توجه به اینکه دوش های مختلف از مقادیر متفاوتی آب استفاده می کنند، شما هنوز کاملاً نمی دانید چقدر آب مصرف می کنید (یا هدر می دهید). این وسیله دقیقاً میزان آب مصرفی حمام شما را اندازه‌گیری می‌کند و به شما می‌گوید چه زمانی باید بیرون بیایید.

دوش یا شیرهایی که آب کمتری تولید می کنند
اگر شیرها و دوش‌ها شور و شوق آن‌ها را در هنگام خروج آب کاهش دهند، ممکن است نیاز کمتری به شستشو با شمارش معکوس داشته باشید. اینها را امتحان کنید:

3) سر دوش اکو

ماه گذشته ما دو سر دوش را بررسی کردیم که از فناوری زیرک استفاده می‌کنند تا حس دوش پرفشار را در حالی که آب کمتری مصرف می‌کنند، داشته باشند. EcoCamel وجود داشت که (تا حدودی پر سر و صدا) هوا را مستقیماً به جریان آب تزریق می کند و PulseEco که آب را 30-40 بار در ثانیه تپش می دهد و آب کمتری مصرف می کند بدون اینکه شما متوجه کاهش جریان شوید.

البته، اگر فشار آب رقت انگیزی دارید، در حال حاضر در حال گرفتن دوش اکو هستید.

ایده های نو آورانه که در صرفه جویی در مصرف آب کمک می کند

برداشت آب باران از پشت‌بام‌ها

بسیاری از ما هر روز مقدار زیادی آب هدر می‌دهیم، اما به ندرت برای حفظ آن تلاش می‌کنیم. خوشبختانه، برداشت آب باران راهکاری است که به سادگی در هر خانه‌ای پیاده می‌شود. در این مدل ساده، سقف خانه به عنوان یک باران‌گیر عمل می‌کند. آب باران از طریق یک سری فیلترها و لوله‌ها به محفظه‌های زیرزمینی می‌رسد و آنجا ذخیره می‌شود تا برای استفاده مستقیم یا تغذیه منابع آب زیرزمینی به کار رود. ناحیه‌ای به وسعت 1000 پای مربع با یک اینچ بارش می‌تواند 550 گالن آب فراهم کند. برخی دولت‌های محلی هند همچون دهلی، هاریانا، اوتر پرادش و هیماچال پرداش، برداشت آب باران را در ساختمان‌های جدید (با مساحت بیشتر از 100 متر مربع) اجباری کرده‌اند.